La fine / The end

The end. ‘Take a walk on the wild side’, cantava Lou Reed tanti anni fa.
È proprio ciò che abbiamo fatto. Una passeggiata durata due settimane e quattromila chilometri, una lunga pausa dalla vita di città, uno stacco netto rispetto ai ritmi, ai riti ed ai miti italiani.

20121113-210654
14 giorni di sole, di sabbia, di vento, di fuoco e di silenzio. Ma anche di chiacchiere e di rabbia, di fatica e di sete, di gioia pura e di commozione.
Lasciamo la Namibia con tanti ricordi, con la consapevolezza delle potenzialità del Paese, con la voglia di tornarci e di poter dire che … l’avventura non è finita!

The end. ”Take a walk on the wild side’, Lou Reed was singing many years ago. That’s what we did. A walk lasting two weeks and 4000 kilometers, a long stop from the city life, a big cut respect to the italian rithms, to myths and uses.
14 days of sun, sand, wind, fire and silence. But also of chats, rages, fatigue, thirst, true joy and emotions. We leave Namibia with so many things to remember, the awareness of the Country potential, the wish to return and we could say that … the adventure hasn’t finished yet!

 

 

Share this Post

Lascia un commento